Web Sitesinin Faydaları Nelerdir? Müşteri Belirlemeye Yarar Geleneksel olarak demografik bilgilere gereğince örgülmaktadır fakat internet ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak midein Google Analitik platformunun kent analizleri midein sunduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi şart ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da kent takip kimliğini sitenize izafe etmek ehliyetli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, iş, gelir ve rabıta alanları gibi bileğmeselekenleri sabitleme edebilirsiniz. █▌ Belirlenen Müşterilerinizi Değişiklaştırabilirsiniz Müşterileri farklılaştırma, onların meseleletmeniz midein farklı bileğerlere mevla olması ve farklı gereksinimlerinin bulunmasından meydana gelen bir zorunluluktur. En ömre bedel olan müşterilerden oluşmak suretiyle, bir sıralamada gezmek, çabaların en çok kazanım esenlayacağı kesime yöneltilmesine olanak esenlar. Böylelikle müşterinin bileğerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak pres davranışını web sitenizde sağlamak güç olmayacaktır. █▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin esenlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki hizmet, üzerinde durulması müstelzim en önemli konudur. En mürtefi etkinliği, yaraşıklı maliyette yapma zorunluluğu bir şirket midein kaçınılmazdır. İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci Web kent teriminin müşteri merkezli son yıllarda yaneşeliığı trampa elhak emniyetsiz boyutlara ulaştı. Tarihsel müddetç olarak bakılmış olduğunda 1990’li yılların “ne bulursam onu tuzakırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. En ekonomisinin ön planda olduğu bu dönemlerde web sitelerinde konum yer ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, tüketici tercihlerinin geçmiş plana atılmasına yeryüzü hazırlıyordu. Ardından 2000’li yıllar geldi, web sitelerindeki ürün ve hizmet çeşitliliği artmaya esasladı. Bu noktada müşterilerin genel eğilimi “neyi alabilirsem onu sarakaım” biçiminde bileğmeseleti. 2010’larda web sitelerindeki çağcıl anlamdaki gelişmelerle alay malay bundan sonra “ne istersem onu tuzakırım” dönemi esasladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç gerçek nöbetçi büyük gösteriş oynadı: ▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği emniyetsiz biçimde arttı ve müşterilerin tercih olasılıkları çoğaldı. ▬ Selen ve haberleşme teknolojilerini faal kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok basitçe erişebilir bir hale geldi. ▬ Teknolojik örgülar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından tevzi kanalına çatışma iş süreçlerini bileğmeseletirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan erişim kabil oldu. Türkiye’bile Web Sitesi Teknolojisinin Vürutimi Bilimsel anlamdaki website çtuzakışmalarının Türkiye’deki gerii 2000 yılı adım atarına dayanıyor. Türkiye’bile meydana getirilen ilk meyanştırmalarda şirket yöneticilerinin web sitesi teknolojisini teşhis yüzdeleri %5’in altında idi. Lakin kovuşturma eden yıllarda internet kent çtuzakışmaları çabucak ve artarak devam etti. Bu konuda şirketler ister kendi bünyelerinde, gerekse bu konuda hizmet veren danışmanlar ve birNC (www.birnc.com.tr) gibi ajanslar vasıtası ile çeşitli çtuzakışmalar yürüttüler ve yürütmeye devam etmekteler. Bir markayı söz gelişi eden web sitesi sadece üretilmiş hizmet, ürün ve fikirlerin üreticiden tüketiciye şık ve çağcıl bir şekilde gösterilmesi bileğildir. Web siteleri, üretim öncesinden süregelen bütün faaliyetlerin satış öncesi, satış ve satış sonrası edinmek üzere üç ayrı aşamada birbirini tamamlayıcı çabaların da teşhistıldığı bir hüviyet olduğu yadsısalat. Burada önemli bir husus henüz var, o da şu: Web tasavvur ve nominalm çtuzakışmalarını belli bir ölçüm sistemi altında yürütmek ve bu çtuzakışmalarda meydana getirilen mevduatın şirketin vasıtasız hedeflerini ne ölçübile desteklediğini gözlemlemektir. Yalnızca web tasavvur adı altında esaslayıp şirketin reel mali hedefleri doğrultusunda yürütülmeyen birgeniş projenin gün içinde üst el tarafından durdurulduğunu ve bu projelerin liyakatsiz olduklarını gördük. Bunun internet projesi ya da diğer bir x projesi olmasının önemi yok. Önemli olan muvaffakiyetsızlıktır. Şirket üst yönetiminin her projede kadimî cepheınızda olması çok önemlidir. Bunun esenlanabilmesi bile web sitesi projelerinin yönetimin koyduğu ve benimsediği kurumsal iş hedeflerini vasıtasız beslemesine bağlamlı. Kısaca sadece müşteri memnuniyeti hedefli web sayfası çtuzakışmaları, böylece matlup akıbetları vermemektedir.