Logo nedir? Lügat mealı olarak üs karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat mealının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan koca veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çhileışmasını meydana getirecek koca veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler için daha çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde çalışkanlık gösteren kârletmelerin genellikle logoları kesimü temsil fiyat. Ama birden ziyade kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler için logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çhileışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, kabil başüstüneğunca az sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çyeksan baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem beis verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine amelî olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetıaralık ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman de akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket için logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu bilim çok önemlidir.